Eet goed.
voel je goed.

Optimized-EHF Bilthoven (55)

Voedingsprogramma’s

_MG_8226

Sportvasten

Switch in 10 dagen van suiker- naar vetverbranding en word blijvend slanker en vitaler.

Sportvasten is geen dieet, maar een sportieve trainingsmethode waarmee je spieren en hersenen veel beter worden in het verbruiken van vetten, doordat je sporten combineert met een korte sapvastenkuur. Het gaat niet om heel veel sporten of heel lang, 30 minuten per dag is genoeg. De vastenkuur en de voedingssupplementen doen de rest, waardoor je een turbotraining op je vetverbranding doormaakt. Sportvasten staat voor een unieke kuur die in slechts 10 dagen de stofwisseling zodanig beïnvloedt, dat men blijvend fitter, slanker en vitaler wordt.

Wat houdt sportvasten in?

Sportvasten is een unieke krachtige methode gericht op het beïnvloeden van de stofwisseling, zodat er een duurzame ‘switch’ van suiker- naar vetverbranding tot stand komt. Deze ‘switch’ wordt bereikt door een specifieke combinatie van voeding, vasten, suppletie en sporten toe te passen. Het lichaam wordt hierdoor zodanig geprikkeld, dat het meer energie uit vet gaat halen en minder uit suiker. Met als gevolg een afname van overtollig vetweefsel en een verminderde behoefte aan suiker. Het lichaam kan hierdoor meer energie produceren, zodat onder andere de vitaliteit, het concentratievermogen en de sportprestaties verbeteren. Het resultaat van de ‘switch’ is verbluffend: men wordt blijvend fitter, slanker en vitaler in 10 dagen!

Na het doen van een sportvastenkuur van 10 dagen ziet men bij vrouwen gemiddeld een duurzaam gewichtsverlies van 2-4 kg. en een afname van de buikomtrek van 2-4 cm. Bij mannen is dit gewichtsverlies gemiddeld 3-6 kg. en vermindert de buikomtrek gemiddeld 3-6 cm. Let op, dit zijn gemiddelden, de resultaten zijn per persoon verschillend en hangen onder meer af van het uitgangsgewicht.

De kuur in 10 dagen

De sportvastenkuur begint met drie afbouwdagen waarin het voedingspatroon specifiek wordt aangepast. Vervolgens gaat men één tot drie dagen sapvasten en de daarop volgende vier dagen wordt de voeding gecontroleerd opgebouwd. Gedurende de kuur wordt er vrijwel iedere dag 30 minuten op een bepaalde intensiteit gesport, zoals hardlopen of fietsen, deels onder begeleiding van de sportvastencoach deels zelfstandig.

Nog meer voordelen na het sportvasten!

Bij een grote groep mensen ziet men zelfs een verlaging van het cholesterol en de bloeddruk plus een verbetering van de conditie en het uithoudingsvermogen. Ook krijgt het immuunsysteem een enorme boost, waardoor men minder last heeft van allergische klachten. Sportvasten is niet enkel een kuur die tot gewichtsverlies leidt, maar veel meer dan dat. Sportvasten is voor iedereen die bewust met zijn/haar gezondheid om wil gaan een enorme zinvolle investering.

Advies en begeleiding

Sportvasten is geen trainingsmethode om er even bij te doen. Het vergt toewijding en motivatie! Indien men lichamelijk en geestelijk gezond is, kan sportvasten de manier zijn om resultaat te bereiken. Sportvasten is echter niet voor iedereen geschikt, je moet immers bereid zijn te blijven sporten en rekening houden met geringe voedingsaanpassingen.

De juiste begeleiding kan ik, Monique, je uiteraard geven.

_MG_8541

Ketogenic profiling

Het ketogene dieet is in opmars. Zowel om af te vallen als ook om sportprestaties te verbeteren. Er zijn namelijk spectaculaire resultaten mogelijk: tot wel -10 kg voor mannen en -6 kg voor vrouwen in 30 dagen. Je kunt resultaat halen op het gebied van gewichtsverlies, betere duurconditie, lager risico op diabetesen en een lagere bloeddruk.

Tijdens het ketogene dieet eet je nauwelijks koolhydraten en vooral eiwitten en vetten. Door het gebrek aan koolhydraten daalt het hormoon insuline sterk en worden voedingsvetten nauwelijks opgeslagen en lichaamseigen vetten vrijgemaakt. De lever wordt overladen met vetten en daardoor worden door onvolledige vetverbranding ketonen gevormd. Onderzoek toont aan dat het ketogene dieet op een ‘gezonde manier’ samengesteld moet zijn om problemen als leverschade en vermoeidheid te voorkomen. Dus niet zomaar enkel vlees, eieren, vis, noten en vetten eten maar het slim combineren van eiwitten, vetten, specifieke groente en aanvullende suppletie met specifieke ingrediënten die het transport en de verbranding van vet ondersteunen. Uiteraard ook voldoende sport ten einde de overmaat aan vet uit het bloed te verbranden. Om het vol te kunnen houden en te blijven afvallen dien je na een week het programma aan te passen op basis van het individuele ketonenniveau. Dit persoonlijke ketogene profiel zorgt uiteindelijk voor een duurzaam en maximaal effect.

Ik kan je hierbij optimaal begeleiden en zorgen dat je dit voedingsprogramma op een voor jouw verantwoorde wijze doorloopt.

Vegan Switch

Onze voorouders leefden in een omgeving waarin ze perioden geen dierlijke producten konden vangen of verzamelen. In zo’n periode switchten zij naar volledige plantaardige voeding. Zij aten daar dagelijks kilo’s van om voldoende calorieën in te nemen. Daardoor kregen zij ook heel veel vitaminen, mineralen en andere belangrijke stoffen binnen. Plantaardige voeding bevat naast nuttige stoffen ook een grote hoeveelheid lichaamsvreemde stoffen die het lichaam prikkelen om sneller te ontgiften. Zo werden gifstoffen die van nature voorkomen in bepaalde plantaardige voeding, snel uit het lichaam verwijderd.

Het effectief ontgiften met Fittergy Vegan Switch doe je in 10 dagen. Eerst bouw je je voeding af naar een aantal dagen 100% veganistisch voedingspatroon. Hierdoor krijg je veel natuurlijke stoffen binnen en switch je de snelheid waarmee jouw lichaam ontgift. Daarna bouw je, je voeding weer op. Daarnaast slik je elke dag speciaal hiervoor ontwikkelde voedingssupplementen die het ontgiften ondersteunen. Verder ga je tijdens de Vegan Switch:

  • Elke dag bewegen (sporten) en vooral zweten om de gifstoffen uit je lichaam te krijgen
  • Eet je minimaal 50% van je voeding tijdens de kuur biologisch
  • Eet je alle voeding binnen 10 uur, zo kan je lichaam in de overige calorieloze 14 uur jouw vetcellen en gifstoffen uitscheiden
  • Ga je minimaal 1 keer tijdens de kuur naar de sauna (of een heet bad) om extra gifstoffen uit te zweten
  • Eet je veel plantaardige voeding waardoor je de hele dag goed vol zit

Na het volgen van een Vegan Switch kuur voel je je fitter, ben je afgevallen en heb je over het algemeen veel energie.

Als je na de Vegan Switch je normale voedingspatroon weer oppakt kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 1 of meerdere vegandagen in je week op te nemen. Zo ga je voor blijvend resultaat.

Word het niet eens tijd voor een gesprek?

Neem vrijblijvend contact op!